Minden kép esetében fontos az utómunka. A digitális világban a számítógépen végzett utómunka nagyjából annak felel meg, amit a filmes korszakban a laborban vitt véghez a fotós vagy a technikus.
Persze a digitális technika ma már olyan lehetőségeket ad a kezünkbe, amiről a régiek még csak nem is álmodhadtak. A képeket olyan mértékben lehet javítani, módosítani, hogy akár teljes mértékben felismerhetetlen lehet belőlük az eredeti.
Éppen ezért – főleg portréfotózásnál – nagyon fontosnak tartom az ízléses utómunkát, ilyen a szín és fénykorrekció, illetve hibák javítása. De nagyon fontos, hogy az utómunkával a modell ne veszítse el a karakterét, ezért a jelszó a mértékletesség.
Persze ott a lehetőség, hogy egy adott nyersanyagból akárt többféle, különböző stílusú utómunkával készült képet hozzunk létre. Ennek már tényleg csak a képzelet és a kreativitás szab határt.
A csúszkákkal a nyers és az utómunkázott kép közti különbséget láthatjátok. Hogy melyik tetszik, az már ízlés dolga, én így láttam jónak, ezekben az esetekben olyan példákat mutatok, ahol a képeken végzett beavatakozás látványosabb kicsit.
A képeken a bal oldali az eredeti, a jobb oldali a feldolgozott kép.